Programma 2021

Aubade

De vlag kan uit, want de koning is jarig. Zet om 10 uur Radio Hoeksche Waard aan, luister naar de toespraak van de Burgemeester en zing mee met het Wilhelmus vanuit je voortuin of stoep. Je hebt nog een paar weken om te oefenen.
De aubade is helaas komen te vervallen

Versier je voortuin

Koningsdag wordt woningsdag. Daarom vragen we iedereen om de voortuin te versieren en natuurlijk de vlag uit te hangen. Trek alles uit de kast, van oranje vlaggetjes en ballonnen tot koninklijke versieringen. Natuurlijk hopen we op mooi weer en draagt een versierd dorp bij aan een feestelijke stemming. De leukste voortuinen maken kans op een prijs.

Letterspeurtocht

Doe mee met de actieve letterspeurtocht door Piershil. Dwars door het dorp zijn letters opgehangen achter ramen, op deuren en bij openbare gebouwen. Zoek ze op en maak met jouw gevonden letters een zo’n goed en origineel mogelijke zin of woord! Mail je oplossing naar: ov-piershil@live.nl De langste en/of leukste oplossingen winnen een prijs. Raad je onze oplossing? Dan val je sowieso in de prijzen!

Dodenherdenking

Evenals vorig jaar zal daar geen publiek bij aanwezig kunnen zijn. Namens de Gemeente Hoeksche Waard zal een toespraak gehouden worden. De Taptoe wordt geblazen door een trompettist van Crescendo. Na de twee minuten stilte worden er enkele kransen gelegd door Gemeente, het Kraaiennest en een vertegenwoordiging van Scouting Swaneblake.

Lidmaatschap

We kunnen niet langs de deuren en daarom vragen we leden, fans, nieuwe bewoners om 10 euro lidmaatschapsgeld over te maken op rekeningnummer NL35RABO 01602 30 233 t.n.v. Oranjevereniging Piershil. Vermeld hierbij je dorp, straat en huisnummer.

Feest!

Verzin een feestidee voor als we weer los mogen! Deel je idee door een mailtje te sturen naar ov-piershil@live.nl of laat een berichtje achter op de website of onze Facebookpagina.

KONINGSDAGACTIES

• Koningsdagactie: Cafetaria Familiemenu: 4 patat en 4 snacks* voor €10,00 *
    Keuze uit: frikadel, kroket, kaassouffle en bamihap.
    Tip: Sunday Tompouce ijsje
  • Koningsdagactie: Gratis Potato Crisps bij besteding vanaf €15,00 bij de SPAR