Programmaoverzicht 2024

Lasergamen

Vrijdag 26 april 18.00 – 22.00 uur @ Schuur Kade Piershil (de grote loods rechterkant)
Toffe lasergame-avond in de grote schuur. Wie durft? Voor jeugd vanaf 10 t/m 16 jaar. De grote schuur naast de feestschuur wordt helemaal ingericht tot een uitdagend lasergame-parcours. Autobanden, kisten, obstakels, rookmachines maar ook muziek en een hangplek met fris en chips.

Groep 1 en Groep 2

We hebben maar liefst 64 aanmeldingen dus we gaan het lasergamen in twee grote groepen organiseren. De teams zijn door de organisatie samengesteld. In welk team je bent ingedeeld krijg je vrijdag van ons te horen. Natuurlijk hebben we rekening gehouden met je leeftijd en ieders keuze bij wie hij of zij in het team wilt. Hier volgt de belangrijkste informatie:

• GROEP 1
  • 18.00-18.15: melden bij de organisatie bij de Schuur op de Kade
    18.30 uur: Start lasergamen
  • 20.00 uur: Einde lasergamen
  • GROEP 2
  • 20.00-20.15 uur: melden bij de organisatie bij de Schuur op de Kade
  • 20.30 uur: Start lasergamen
  • 22.00 uur: Einde lasergamen

Praktische info

• Trek oude kleding en schoenen aan die vies mogen worden!
  • Deelnamegeld voor niet-leden bedraagt 4 euro. Voor leden is deelname gratis.
  • Fris en chips is inclusief voor deelnemers van het Lasergamen
  • Ouders, buren, familie en broers, zussen kunnen via een live-cam meekijken op het grote scherm in de evenementenschuur (waar alle andere activiteiten hebben plaatsgevonden deze oranjeweken). De bar is geopend om wat te nuttigen.

Aanmelden GESLOTEN

Koningsdag – Zaterdag 27 april

Poster Koningsdag

Herrieoptocht Piershil – 9.30- 10.00

Piershil, maak je klaar voor actie! Op Koningsdagochtend gaan we alle luilakken wakker maken om de leukste dag van het jaar op tijd te beginnen! Versier je fiets met blikjes, toeters en bellen. Gebruik fluitjes, claxons en bevestig kaarten in je fietswiel en laten we samen plezier en vooral veel herrie maken!

We verzamelen bij het oude gemeentehuis, maar je kunt natuurlijk ook onderweg aansluiten bij de feestelijke optocht. Wandelen, fietsen, steppen, alles is welkom, zolang er maar geen gemotoriseerde voertuigen worden gebruikt. Trommel je ouders, buren, vrienden en familie op om mee te doen! Geluid is het toverwoord, en we gaan het hele dorp in de ochtend opvrolijken!

Start: 9.30 uur fontein oude Gemeentehuis
Einde: 10.00/10.15 uur (schatting) Kade Piershil
Route: Heemlaan, Fazantstraat, Heullaan, Oranjestraat, Kon. Wilhelminastraat, Mauritsstraat, Julianastraat, Voorstraat, Kade.

Opening horecaplein – 10.00 uur

Alle bewoners van Piershil en liefhebbers van elders zijn van harte welkom op ons horecaplein met oranjeterras. Leden vergeet je bonnen voor koffie met gebak niet.

Aubade – 10.15 – 10.30 uur

Tijdens de traditionele aubade zingen we met elkaar het Wilhelmus. Lang leve de koning!

Kinderspelletjes – 10.30 – 12.00 uur

Haal je deelnamekaart op bij de Oranjekraam en ontvang na afloop een leuke verrassing.

Treintje, springkussens en spellen – 10.30 – 17.00 uur

Allemaal instappen bij Station Kade Piershil! Maak een leuke treinrit door het dorp. Een losse rit kost 50ct. Een 5-rittenkaart koop je voor 2 euro bij de Oranjekraam of kassa bij de bar. De Springkussens en klimpiramide blijven tot het einde van de middag staan! Ook zijn er smiddags nog leuke spellen om te spelen zoals Airhockey.

Oranjeloop – 12.15 – 13.00 uur

Doe mee met deze sportieve activiteit en ren 0,5 km, 1km of 2km! Kinderen t/m 12 jaar kunnen zich opgeven en wie weet ren jij als eerste onder de finishboog door. Na afloop krijgt iedereen een medaille en een ijsje. De snelste jongens en meisjes van de 1km en 2km kunnen een beker winnen!

Zeskamp – 13.00 – 17.00 uur

Dit jaar staat er weer een onvergetelijk zeskamp-evenement op het programma. Kaj en Rutger leiden de organisatie en één ding is zeker: niemand zal iets te kort komen! Verwacht spanning, sensatie, plezier en waterpret op de Kade! Want iedereen die aanwezig is, wordt beloond met een geweldig schouwspel!

De Zeskamp is toegankelijk voor avonturiers van 12 tot 100 jaar oud. Stel een team van minstens 6 personen samen en meld je aan met je team en kapitein via onze website. Teams met een unieke outfit krijgen bonuspunten! De glorieuze winnaars worden om 17.30 uur bekendgemaakt en krijgen een eervolle vermelding op onze splinternieuwe Zeskamp-website! Nieuwsgierig? Neem zeker een kijkje op www.zeskamppiershil.nl.

Partybusje met saxofonist – 17.30

Volume omhoog en dan kan er écht gedanst worden tijdens deze feestelijke verrassing mét saxofonist. Daarna in polonasie door naar de schuur.

Schuur open – 19.00 uur

P’hilse Huiskamerkwis uitslag – 19.30 uur

Heb je meegedaan met de Piershilse Huiskamer Kwis kom dan zeker op tijd naar de schuur voor de bloedstollende uitslag. Wie kan er dit jaar de trofee laten schitteren in z’n huiskamer?

Oranjebal Feestavond – 20.00 – 23.00 uur

Oftewel de feestelijke afsluiter van de oranjeweken met De Mannen van de Straat! Gratis toegang voor iedereen.

Dodenherdenking

Zaterdag 4 mei

Van 19.40 tot 20.15 uur wordt de jaarlijkse plechtigheid bij het monument in de Voorstraat gehouden. Georganiseerd door de Oranjevereniging van Piershil in samenwerking met Gemeente Hoeksche Waard. Iedere belangstellende is van harte welkom. Scouting Suaneblake, muziekvereniging Crescendo en leerlingen verlenen hieraan hun medewerking.

Programma plechtigheid bij het monument:
Welkom en aankondiging programma
Toespraak en lezen van namen van slachtoffers
Gedichten van leerlingen
Taptoe door Crescendo
Twee minuten stilte
Saluut door veteraan
Samenzang ‘Wilhelmus’ onder begeleiding van Muziekvereniging Crescendo
Krans- en bloemlegging bij het monument door diverse organisaties
Muziekvereniging Crescendo
Gelegenheid voor de aanwezigen om bloemen te leggen bij het monument
Afsluiting en uitnodiging om bij te praten en iets te drinken in De Wurf

Quiz & Party Night

Vrijdag 12 april 20.00 – 01.00 uur @ schuur
Doe je ook mee onze gezellige en inmiddels legendarische Quizavond?

Themafeest VIP-Party

Zaterdag 13 april 20.00 – 01.00 uur @ schuur
Themafeestavond met DJ RED! Als welke beroemd persoon kom jij verkleed naar het VIP feest? Wij rollen de rode loper voor je uit. Kom je voor 21.00 uur dan krijg je een gratis welkomstdrankje. Pak je moment of fame en geniet van alle glitter and glamour in Piershil

Kofferbakverkoop & kleedjesmarkt

Dinsdag 16 april 18.30 – 21.00 uur@ Kade en schuur
Kom ook naar de tweede oranje-editie van de kofferbakverkoop en kleedjesmarkt op de Kade van Piershil. Voor deelname aan de kofferbakverkoop kan je je aanmelden .Je krijgt vervolgens een plek toegewezen waar je je auto kan parkeren. Voor de kleedjesmarkt hoeven kinderen zich niet aan te melden, zij kunnen plaats nemen op hun eigen kleedje in de schuur.

De Alleskunner – kindermiddag 7 t/m 12 jaar

Woensdag 17 april van 15.30 – 18.00 @ schuur
Een leuke, actieve middag voor kinderen van 7 t/m 12 jaar. Wie kan alles en wordt de Alleskunner van Piershil?
Aanmelden: GESLOTEN

Mannenavond

Donderdag 18 april 18.00 uur – 23.00 uur @ schuur
Tijd voor mannenavond! Bier, highscore games, proeverijen, crazy bingo en nog heel veel meer voor mannen! Onbeperkt bier en snacks voor € 25,00 tot 22.00 uur. Vanaf 18 jaar.

Neon Schuimparty

Vrijdag 19 april 19.00 – 23.00 uur @ schuur
Feest in de schuur voor alle kinderen van ongeveer 4 t/m 14 jaar! Schuimparty in neon, hoe gaaf is dat! Onze Dj’s zullen liedjes draaien die jullie willen horen. Kom met je hele klas! De late uurtjes maken de jongste kinderen en ouders plaats voor de jeugd.

Feestavond Goud van Oud

Zaterdag 20 april 20.00 – 01.00 uur @ schuur
Super gezellige feestavond met hits uit de jaren 70, 80, 90, 00’s tot nu! Met DJ en een verrassingsoptreden van een zanger.

Confetti in het Kasteel – Kindervoorstelling t/m 6 à 7 jaar

Woensdag 24 april 16.00 – 17.15@ schuur
Groot verjaardagsfeest op het kasteel, maar weet Hetty Confetti wel voor wie??? Als dat maar goed gaat!

Confetti in het kasteel is een vrolijke voorstelling! Dit jaar helemaal bedacht en gespeeld door onze kindercommissie. Ouders/begeleiders zijn welkom om erbij te blijven.
Aanmelden GESLOTEN

Seniorenuitje naar de show van Marco de Hollander

Donderdag 25 april 10.30 – 17.00 uur
Een super gezellig uitje voor alle 65-plussers naar de vrolijkste volkszanger van Nederland!

Tijd: vertrek om 10.30 uur vanaf oude gemeentehuis
Voor wie? Vanaf circa 65 jaar en je moet lid zijn van de Oranjevereniging Piershil
Kosten: 25 euro p.p. Incl. eten en drinken (betaling vooraf bij inschrijving)
Aanmelden kan alleen via het strookje uit het programmaboekje.

Scroll naar boven